Uusnatsit kävivät poliisin kimppuun, poliisi vei liput
Hyvä Helsingin poliisi, otitte natsiliput pois epäisänmaallisilta ihmisiltä. Nuo lapin polttajien fanit eivät kuulu itsenäisyyspäivään.
Tuo kuvottava porukka vittuilee sotiemme veteraaneille ja itsenäisen Suomen kansalaisille.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/42c2db14-2046-4684-80b8-19c51355bcca
Näin tilanne marssilla eskaloitui: Poliisi takavarikoi hakaristiliput, natsit kävivät käsiksi
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d4e655ad-dd9b-4…
Ilmoita asiaton viesti
Meinasin äsken kirjoittaa FB-päivitykseeni mitä mieltä olen näistä hakaristiä itsenäisyyspäivänä heiluttelevista molopäistä mutta varovaisuus vei voiton.
Veikkaan että yksikään noista ei osaisi edes piirtää hakaristiä jos niille antaisi kynän ja blankkopaperin. Jos nyt edes tietävät mikä on kynä ja missä neljästä jalastaan sitä kuuluu pitää.
Ilmoita asiaton viesti
Natsin pirut. Ovat suvulleni yhden kaupparakennuksen ja pari taloa velkaa. Ulosottomiestä asia ei kiinnosta. Ketä sitten kiinnostaa?
Ilmoita asiaton viesti
Jos kiinteistöt poltettiin niin olen varma että nämä eivät ole syyllisiä. Vaatii tiettyä kehitysastetta että osaa tehdä tulen.
Ilmoita asiaton viesti
En tiedä onko lippujen takavarikointi vain lippujen takia oikein, mutta pakko kyllä sanoa että natsilippujen näkeminen kouraisee aika syvältä jopa minua.
Demokratia on luonteeltaan ajatusten kamppailua mutta sitä on mahdotonta ymmärtää mikä saa ihmisen talsimaan tuon lipun perässä.
Ilmoita asiaton viesti
Idiootteja riittää ja demokratiaan kuuluu saada kantaa lippuja vaikka se olisikin sydäntä raastavan näköistä! Poliisi teki tässä asiassa väärin.
Mutta joo en ymmärrä noiden ajatuksen kulkua. Miksi pitää natsi lippujen kanssa kulkea?
Ilmoita asiaton viesti
Mietin pari sekuntia, mitä mieltä olen lippujen takavarikoinnista. Miten olisin toiminut poliisina? Todennäköisesti todennut, että minun itsenäisyyspäivääni ette noilla lipuilla pilaa ja ottanut pois. Jälkikäteen voi sitten pahoitella ”virhearviota”, jos natsit kehtaavat perätä ”oikeuksiaan”.
Ilmoita asiaton viesti
Toisaalta ignooraamisellakin voi antaa viestin. Jos natsimarssi kulkisi reittinsä ilman poliiseja ja vastamielenosoittajia, se voisi olla aika tehokas keino.
Keskusteluun pitää nähdäkseni kyetä ottamaan mukaan kaikki jotka osaavat puhua mutta kaduilla ei yleensäkään käydä keskustelua. Siellä huomiotta jättäminen toimii varmaankin hyvin.
Ilmoita asiaton viesti
Puhumista tärkeämpää olisi osata kuunnella.
Ilmoita asiaton viesti
Kommentti kuuluisi Puheenvuoron 2018-vuosikirjaan.
Ilmoita asiaton viesti
Kommentti 27#
Paras idea koskaan! Parasta ois kun ei välitettäisiin ollenkaan muuutamasta lipusta.!
Ens vuonna ne ei jaksais enää osallistua!
Ilmoita asiaton viesti
Videon perusteella näytti siltä, että noin linja-autollinen uusnatseja käveli Pitkänsillan yli Kallion puolelle ja kolme heistä olisi kantanut hakaristilippua. Poliisi pysäytti kulkueen ja nosti nuo kolme lippua ja kolme mielenosoittajaa auton kyytiin. Sitten kulkue jatkoi matkaansa Kallioon.
Kukaan ei siis olisi ainakaan vielä tässä vaiheessa hyökännyt kenenkään kimppuun, jos jätetään poliisin voimankäyttö huomioimatta. Jos uusnatsit olisivat hyökänneet poliisin kimppuun, koko kulkue olisi tietenkin mennyt kuhmu päässä saman tien Kisahalliin.
Sellainen ilmapiiri kyllä kulkueesta ja kulkuetta seuraavista välittyi, että jonkinlaista yhteenottoa haetaan vaikka väkisin. Iltapäivälehdet eivät siis joutune pettymään.
Ilmoita asiaton viesti
”Poliisi joutui lippuja poistaessaan käyttämään voimakeinoja ja ottamaan kiinni neljä ihmistä. ”
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005923446.html
Fasistinen poliisi kävi viattomien mielenosoittajien päälle.
Ilmoita asiaton viesti
Voimakeinoja käytettiin lippujen poistamiseen – ei siksi, että kulkue olisi käyttäytynyt väkivaltaisesti tai hyökännyt poliisin kimppuun. Tuossa suhteessa uutisointi oli siis selvästi virheellinen. Poliisi ei toisaalta myöskään käynyt viattomien mielenosoittajien päälle, vaan ainoastaan poisti nuo liput voimakeinoja käyttäen.
Kannattaa yrittää ymmärtää, että yleensä tuollaisten kulkueiden tarkoituksena on lähinnä vastapuolen ärsyttäminen. Kun pelkällä kadulla kävelemiselläkin muutaman kymmenen henkilön porukka saa toisen osapuolen pyhän raivon valtaan – jopa lankoja pitkin, on tehtävä aivan liian helppo.
Ilmoita asiaton viesti
”… vaan ainoastaan poisti nuo liput voimakeinoja käyttäen.”
Mitä itse luulet, yrittikö poliisi ensin puhumalla vai kävikö suoraan kimppuun?
Ilmoita asiaton viesti
Luultavasti ensin puhumalla ja sitten otti voimakeinoin.
Ilmoita asiaton viesti
Poliisi myös pysäyttää ensin kulkueen aika suurella joukolla, ja sitten vasta ottaa liput pois: https://www.suomenuutiset.fi/poliisi-pysatti-vasta…
Poliisi oli siis varautunut vastarintaan. Miksi? No ilmeisesti siksi, koska halusi ottaa liput pois.
Jos jollain on parempaa tietoa, niin saa toki kertoa.
Ilmoita asiaton viesti
Joo, ei tuosta videolta näy, että kukaan olisi käynyt poliisin kimppuun. Katsoin myös Juneksen suoraa lähetystä, eikä siitäkään näkynyt. Eikä kukaan ollut nähnyt mitään tällaista, joilta Junes kyseli, että mitä tapahtui.
Ilmeisesti kulkue vain pysäytettiin ja liput vietiin pois (provokatiivisina?).
IL:ltä siis valeuutinen.
Ilmoita asiaton viesti
Ilkka tykkää natseista ja tykkää epäisänmaallisesta toiminnasta.
Musta natsiliput eivät todellakaan kuulu Suomen itsenäisyyspäivään.
Ilmoita asiaton viesti
Joo. Mutta vaatii silti aika paljon myös sanoa ihmisestä että hän tykkää natseista. Ihmisillä voi olla aika paljon muitakin syitä olla jotakin mieltä asioista kuin se että tykkää yhdestä historian karseimmista poliittisista liikkeistä.
Tälläisiä syitä voisivat olla esimerkiksi erilainen käsitys sananvapaudesta tai voimakkaat antipatiat vastapoolia kohtaan.
Minusta ei ole mitenkään itsestäänselvää että poliisin pitää käydä hakemassa natsiliput pois marssijoilta. Poliisi tuskin hakee sirppi ja vasara-lippuja vappunakaan vaikka argumentit ovat varmasti samat vaikka jopa painavammat.
Joku joskus totesikin jotta vastustan ajatuksiasi mutta puolustan kuolemaani saakka oikeuttaisi sanoa ne.
Ilmoita asiaton viesti
#48 ”Minusta ei ole mitenkään itsestäänselvää että poliisin pitää käydä hakemassa natsiliput pois marssijoilta. Poliisi tuskin hakee sirppi ja vasara-lippuja vappunakaan vaikka argumentit ovat varmasti samat vaikka jopa painavammat.”
Suomalaiset kommarit eivät ainakaan tällä haavaa ole suunnittelemassa väkivaltaista vallankumousta. Se siitä vertauksesta.
Tällaista kuitenkin vuonna 2014
”Poliisi otti kiinni mielenosoittajia ja poisti heidän lipuistaan keppejä vappuna sekä Tampereella että Helsingissä. Poliisin mukaan lippujen varsia olisi voitu käyttää lyömäaseina.”
”kiinni otettiin muun muassa kolme ihmistä, jotka olivat viemässä täysin normaalia vappumarssin tarpeistoa Vasemmistoliiton ja Vasemmistonuorten yhteiseen varastoon.”
https://yle.fi/uutiset/3-7217891
https://yle.fi/uutiset/3-7217345
Myöhemmin poliisi pahoitteli asiaa
https://yle.fi/uutiset/3-7217801
Ilmoita asiaton viesti
Luulenpa että maasta kyllä löytyy pari-kolmesataa sen sortin sosialistiakin. Mutta ehkä tämä nyt menee vähän sivuraiteille.
Olennainen kysymys lienee se että mihin sananvapauden rajat vedetään ja miten ne kohtelevat ihmisiä yhdenvertaisesti. Miljoonien suomalaisten joukosta löytyy melkoinen määrä ajatuksia joita muut pitävät vastenmielisinä.
Väkivalta lienee kuitenkin hyvä rajanveto. Se on ymmärrettävä ja puolueeton.
Ilmoita asiaton viesti
Tuota pitäis muuten kokeilla!
Ilmoita asiaton viesti
Teppo puhuu paskaa 24/7/365.
Kerroinko täällä mielipidettäni lipuista? En. Ehdottaisin, että yrittäisit ymmärtää lukemasi.
Mielipiteeni lipuista: https://mobile.twitter.com/ilkkah/status/107068946…
Ilmoita asiaton viesti
Nämä suvaitsevaiset ovat patologisia väärinymmärtäjiä ja työkaluina heillä on valheet.
Ilmoita asiaton viesti
Joo. Tuo pvl sakki on kyllä kohtalaisen kahvilla koko sakki ….
Ilmoita asiaton viesti
Perussuomalaisista kolmekin kansanedustajaa hengailee avoimesti natsien kanssa. Miettikää, kuinka paljon heillä on kannattajia?
Ilmoita asiaton viesti
Minusta on todella huolestuttavaa et persut kannattavat epäisänmaallisia voimia.
Ilmoita asiaton viesti
No, eipä tuo ole yllätys.
Ilmoita asiaton viesti
Persuilla ei sinänsä ole mitään tekemistä isänmaallisuuden kanssa. Rasismi ja ulkomaalaisten pelko ovat ainoat persuja yhdistävät tekijät. Osa sitten ajaa muita itselleen mieleisiä asioita kuten natsiaatetta. Yleensä se, että joku tunnustautuu persuksi tarkoittaa, ettei ihmistä kannata ottaa kovin vakavasti.
Ilmoita asiaton viesti
Börje, minne blogikirjoituksesi hävisi?
Ilmoita asiaton viesti
Unohdin, että nykyisin blogaan vain merkittävistä aiheista. Uusnatsit eivät ole merkittävä aihe.
Ilmoita asiaton viesti
Ole Börje mies ja tunnusta mokasi. Blogin nähneet ymmärtävät kyllä miksi sen poistit ja mokiahan sattuu kenelle tahansa.
Ilmoita asiaton viesti
Aika rankkaa läppää, kun ottaa huomioon persujen olevan yksi suosituimmista puolueista puolustusvoimien kantahenkilökunnan ja poliisien keskuudessa. Stasivihreitä ei ko. ammateissa taida juurikaan toimia. Mistäköhän se mahtaa johtua? Ettei vain johtuisi siitä, ettei virheitä isänmaa juurikaan kiinnosta.
Ilmoita asiaton viesti
#52 tässä sulle esimerkiksi Vihreää naisenergiaa. Toinen poliisi ja Tampereen apulaispormestari, toinen resevin kersantti ja Sodankylän ääniharava.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/nyrkkeilevasta-po…
https://fi.wikipedia.org/wiki/Riikka_Karppinen
Ilmoita asiaton viesti
Wau, löysit kaksi. Prosenttuaalisesti ovat kuitenkin mitättömässä roolissa verrattuna persuihin.
Ilmoita asiaton viesti
#60 niin kaksi esimerkkiä. Joo tiedän, että persut ja kokkarit poliisien ykkösiä. Se on vissiin se persujen työllistävä vaikutus joka poliiseja puoleensa vetää. En nyt tarkoita määrärahoja.
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/201704022200095657
Lisätääs tämä linkki millaisia äidin pikku kultapuppeleita persujen listoilla mm. viime kuntavaaleissa oli.
https://www.iltalehti.fi/kuntavaalit-2017/a/201703…
Ilmoita asiaton viesti
On niitä rikollisia stasivihreissäkin roppakaupalla.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/09869478-13a…
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/25d91e44-260…
Pointti oli kuitenkin se, että on kuvottavaa leimata persut epäisänmaalliseksi, kun ottaa huomioon heidän valtavan kannatuksensa poliisien ja puolustusvoimien kantahenkilökunnan keskuudessa, varsinkin, kun väitteen esittäjän oma puolue on ko. ammattiryhmien keskuudessa yhtä suosittu, kuin tippuri.
Ilmoita asiaton viesti
#65 just sössötit jostain prosenteista. Nyt ne ei kelpaa kun oman viiteryhmän yliedustus niin selvä?
Ja löysit peräti 2 😀
Tämä Saido ei ikinä ole ollut vihreissä ehdokkaana mihinkään. Loikkas kokkareista 2016 ja vähän sen jälkeen rikosvyyhti selvisi. Ei ollut sattuneessa syystä ehdolla kuntavaaleissa 2017.
Ilmoita asiaton viesti
Onhan Vihreistä istuvat ministeritkin rikkoneet lakia. Oletko unohtanut Hautalan ja Niinistön touhut?
Mutta jäsenien rikostuomiot eivät liittyneet alkuperäiseen kommenttiini millään tavalla. On totta, että persuilla on ollut valitettavan paljon huonojakin ehdokkaita, mutta puolueen ajama politiikka ainakin minua liikkuvana äänestäjänä kiinnostaa enemmän. Stasivihreille valtion ydintoiminnot (sisäinen ja ulkoinen turvallisuus) eivät merkitse mitään ja siksi poliisit ja ammattisotilaatkin sitä karttavat. Persuilla voi olla ollut jokunen reppaperse ehdokkaana, mutta puolueen ajama politiikka ei ainakaan johda terrori-iskuihin, murhiin, ryöstöihin ja raiskausepidemioihin.
Ilmoita asiaton viesti
Hautala, joka ei tehnyt mitään lainvastaista ja mitäs Niinistö on tehnyt jos ei ylinopeussakkoa lasketa?
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/66534-ratkaisu-he…
Ilmoita asiaton viesti
Oho, melkoinen trollaus ja ihmeen paljon tykkäykksiä, toivottavasti hekin ovat ottaneet ottaa Börjen heiton läppänä.
Muussa tapauksessa tämä aika äärimmäistä vihapuhetta, samaa luokkaa kuin jos julistaisi kaikkien Suomeen tulleiden ulkomaalaisten olevan Isis terroristeja, tai vähintäänkin niiden kannattajia.
Ilmoita asiaton viesti
Persut ovat masokisteja? Natsi-mielenosoittajat kun huusivat mielenosoitusvideolla ”Halla-aho, kansanpetturi!”
Ilmoita asiaton viesti
Nassukat näköjään ottaneet vassukoiden perinteistä mallia. Voisivat molemmat ääriporukat lopettaa pelleilynsä ja antaa kunnon ihmisten juhlia itsenäisyyspäivää.
Ilmoita asiaton viesti
No eipä kauheasti ole näkynyt kuin yksi ääriporukka tällä kertaa. 🙂
Hieno homma, että poliisi nappasi natsiliput pois.
Ilmoita asiaton viesti
Vassukoiden riehuminen itsenäisyyspäivänä on niin normaalia, ettei taida edes ylittää enää uutiskynnystä.
Et sinäkään niin pullossa kasvanut ole, ettetkö olisi huomannut, että viimeiset 10+ vuotta äärivassarit ovat joka vuosi riehuneet itsenäisyyspäivänä. Välillä on hakattu ihmisiä tai hevosia, välillä tyydytty hajottamaan ja vandalisoimaan viattomien sivullisten omaisuutta. Poliisi on jopa joutunut käyttämään kumiluoteja suurimpien idioottien rauhoittamiseen.
Toki toivon, että äärivassukat olisivat oppineet olemaan riehumatta, mutta ilta on vielä nuori. En pidätä hengitystäni.
Ilmoita asiaton viesti
Niinhän siinä kävi, että joutui poliisi vähemmän yllättävästi kopittamaan myös vassukoita.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005923350.html
Ilmoita asiaton viesti
Kommunisti Tiusanen selvinnee verkostonsa ansiosta luultavasti ehdollisella tuomiolla seksuaalirikoksesta, josta on syytte3essä. Demla iski oikeuskäynnin salaiseksi alle aikayksikön.
Ilmoita asiaton viesti
Pitää olla tällä kertaa Orpon kanssa samaa mieltä.
https://www.verkkouutiset.fi/petteri-orpo-natsi-sa…
Ilmoita asiaton viesti
Poliisikansanedusta Mika Raatikainen fanittaa natseja. Melko surullista..
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Mika_Raatikainen
Ilmoita asiaton viesti
Kohti vapautta – hakaristiliput liehuen. Kunnes tuli vastaan suomalainen poliisi ja vei liput ja muutamalta natsilta vapauden. Kiitokset poliisille katujen puhtaanapidosta.
Ilmoita asiaton viesti
Itse asiassa poliisit ottivat natsiliput
pois suojellakseen niiden kantajia.
Natsiliput vaaransivat yleisen turvallisuuden ja järjestyksen niiden provokatiivisen vaikutuksen vuoksi.
Vähän erikoista, että natsit saavat nyt kiittää virkavaltaa erityissuojelustaan.
Ilmoita asiaton viesti
Onko tuo oikeasti se syy miksi liput otettiin pois?
En puolustele yhtään natseja, kyse on vain ja ainoastaan periaatteesta. En lähtisi kieltämään mitään tunnuksia vain koska joku muu ottaa sen henkilökohtaisesti. Se on kalteva pinta ja ennakkotapaus, joka voi kostautua jos fasistisia elementtejä mistään poliittisesta suuntautumisesta pääsee valtaan.
Ilmoita asiaton viesti
On mukavaa olla suvakki kun seuraa persunatsien sekoilua.
Ilmoita asiaton viesti
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005923446.html
Itsenäisyypäivänä kannetaan vain Suomenlippuja ei hakaristilippuja tai muita vastaavia epäisänmaallisia lippuja.
Ne jotka noita tukee eivät todellakaan ole isänmaallisia, eivätkä arvosta sotiemme veteraaneja.
Ilmoita asiaton viesti
Voi eiiii!!! Mikä nyt neuvoksi kun natsit julistivat Halla-ahon maanpetturiksi! Eivätkö persut saakaan kuulua tähän valiojoukkoon? Väärinkäsitys? Salaliitto? Räyh Räyh!! Petteri?
Ilmoita asiaton viesti
Ne on sitä ennenkin huutaneet, etkö seuraa uutisia?
Kannattaa lukea muutakin kuin mv-lehteä 🙂
Kyllä ne Eerolat, Immoset ja muut ääripersut ovat jo samassa kategoriassa, eikä koskaan ole persujen puheenjohtaja ollut natsien mieleen.
Räyh, räyh, et siis ole ennen tästä kuullutkaan, sille en voi mitään ettei asioista ota selvää.
Näin huudettiin viime vuonnakin, ja silti sama porukka marssi persujen kanssa Turussa
Kannattaa lukea, se sivistää.
vuh, vuh.
Ilmoita asiaton viesti
Minkä puolueen puheenjohtaja on sitten eniten suomalaisnatsien mieleen kun persujen puheenjohtajakin on perinteisesti ” maanpetturi” ?
Ilmoita asiaton viesti
Ei kukaa, ei presidenttikään, ei poliisi, eikä kukaan.
Tuskimpa minäkään, en oo kyllä kysynyt.
No persuissa on niin monta ääripuolen ihmistä, että sieltä löytyy noillekkin näemmä kavereita. Ei kai sen tartte puoluejohtaja olla.
Ilmoita asiaton viesti
Eivätkös nuo ole lakkauttamassa Suomea, niin miksi pitäisi minkään virallisesta Suomesta olla heidän mieleensä?
Ilmoita asiaton viesti
Onko aikataulusta tietoa, meinaavatko ehtiä ennen Brysselin herroja ?
Ilmoita asiaton viesti
Ottaisit mielummin PVL:n johtaman kansallissosialistisen Ruotsista johdetun yhteispohjoismaisen valtion väkivaltaisen vallankumouksen kautta kaikkine seuraamuksineen, kuin EU:n? Vai miksi vertaat näitä kahta?
Ilmoita asiaton viesti
Huutonaurua !
Ilmoita asiaton viesti
Eli et osaa puolustaa argumenttejasi aiheesta riippumatta. Eipä ollut yllätys.
Ilmoita asiaton viesti
Antti Mikkonen,
Kommenttisi on yhtä älytön kuin keksimäsi kysymys.
Ei PVL tätä Suomea lakkauta. Nuku ihan rauhassa.
Ilmoita asiaton viesti
Niin, ei PVL siihen kykene, mutta sitä kuitenkin tahtoisivat.
Ilmoita asiaton viesti
Max, siksi eivät kantaneetkaan siniristilippuja vaan hakaristilippuja. Noiden ei pitäisi marssia Suomen itsenäisyyspäivänä vaan Adolf Hitlerin syntymäpäivänä.
Ilmoita asiaton viesti
Huh, et usko miten pelotti kommentoida mitään tälle alustalle, mutta lopputulos oli juuri se mitä odotinkin. Kiitos.
Ilmoita asiaton viesti
Natseja ja rasisteja joka paikassa. Vihreä vasemmisto kokoomuksen kera haluaa tänne lisää maahanmuuttujia natsien ja rasistien kiusattavaksi. Taitavat oikein nauttia maahanmuuttajien kärsimyksistä? Ja luonnon tuhoaja Börje määrittelee kuka on isänmaallinen 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Ai sinäkin pidät siis natsilipusta.
Osaatko kommentoida asiaa, vai onko kommenttisi, muttakun muutkin.
Maahanmuuttoko oikeuttaa natsilipun kantamiseen ?
Ilmoita asiaton viesti
trolli Riitala tarjoilee hyvää viidettä. Kiitos siitä.
Ilmoita asiaton viesti
Ymmärsinkö oikein: jonkin lipun kantamiseenko pitää olla erityinen oikeutus, eikä niin, että sen poisrepimiseen pitää olla erityinen laillinen peruste. Kummin päin asia menee?
Ilmoita asiaton viesti
Poliisit antoivat käskyn nstseille kääriä liput kokoon. Eivät totelleet.
Poliisin ei tarvitse kulkea lakikirja kädessä perustelemassa järjestyksenpitoon liittyviä komentojaan. Niistä voi toki jälkeenpäin keskustella.
On siis väärin sinunkin esittää että lippuun koskeminen ( repimistä en muistaakseni nähnyt Aamulehden videolla ) olisi tapahtunut lipun takia. Se tapahtui määräyksen uhmaamisen takia.
Ilmoita asiaton viesti
Aki ja Harri, pidättekö itseänne niin rumina, ettette viitsi naamaanne näyttää, vai mistä tuollainen ujous 😀
Ilmoita asiaton viesti
Toivottavasti piristin päivääsi 😉
Ilmoita asiaton viesti
Aina siellä missä pvl wannabekannattajineen liikkuu, muodostuu no-go-zone jonne poliisikaan ei ilman raskasta mellakkavarustusta mene.
Nyt hieman ihmetyttää että täällä usarissakin moni on tähän asti jyrkästi kiistänyt pvl:n yhteydet kansallissosialismiin.
Ei olisi kannattanut puhua palturia: nyt meni uskottavuus ikiajoiksi.
Toisaalta nuo marssijat lienevät maassa ainoita jotka aina kysyttäessä kieltävät tietävänsä marssin järjestäjien taustoista mitään.
Ilmoita asiaton viesti
”Nyt hieman ihmetyttää että täällä usarissakin moni on tähän asti jyrkästi kiistänyt pvl:n yhteydet kansallissosialismiin.
”
Ketkä? Kuulostaa todella oudolta ottaen huomioon että pvl on avoimesti kertonut olevansa kansallissosialistinen… hehän ovat aivan avoimesti hörhöjä, mutta sentään varsin avoimesti. En oikein käsitä miten joku olisi voinut kiistää heidän olevan kansallissosialisteja… Kuka tai ketkä? En toki seuraa puheenvuoroa kuin säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta kuulostaa perin oudolta.
Ilmoita asiaton viesti
# 80 Kyllä se esimerkiksi tämän henkilön kohdalla on kovin vaikeaa ja Makkonen vähemmän yllättäen komppaa.
edit. linkki unohtui http://kaimykknen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/260799-…
Ilmoita asiaton viesti
Tämän?
Ok. Hyvä edit.. aloin jo ihmettelemään kehen viittaat…
Pvl on onneksi sen verran minimaalinen (mutta kovasti julkisuudessa) porukka ettei kai ihmekään mikäli kaikki eivät tiedä mitä he avoimesti ovat.
Ilmoita asiaton viesti
#103 tossakin ketjussa oli sisäministeriä myöten kerrottu mistä on kyse, mutta kaikilla ei vaan riitä ymmmärrys. Tämäkin toki vain yksi pikaisesti löytämäni esimerkki. Sellaista ”kuka mitä natsi häh missä”-pulushakkia tämä valistustyö on ollut, vaikka olisi kuinka lähteet kunnossa.
Ilmoita asiaton viesti
Niinpä, sisälukutaito riittää. Jos aikoo kyseenalaistaa esitetyn, voisi edes perusasiat selvittää itselleen. Mutta kuten sanot, pitkä on valistajan tie.
Ilmoita asiaton viesti
No ainakin nyt viimeistään sai jokainen nähdä, minkä lipun alla tuo poppoo marssii, eikä todellakaan ollut Suomen.
Ilmoita asiaton viesti
Ihan hyvä tietenkin. Omassa kuplassani kuvittelin useimpien tienneen sen … oletan joskus liikaa. Tuo nyt on vain yksi lippu, muttei se toisilla kuvioilla tai väreillä muuksi muuttuisi. Onneksi kannatuksensa on minimaalista.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä puolustelijoita löytyy näemmä täältäkin, vaikka natsilippuja kannetaan.
Sitten on tietysti nämä muttakun vasemmistokin.
Ilmoita asiaton viesti
Tähän voisi tietysti jatkoksi vastata ne, ketkä pitivät natsilippujen poistoa pahana asiana?
Ja vaikka samalla nekin, joiden mielestä lippu oli upea. 🙂
Ilmoita asiaton viesti
On varmasti hienoa elää maailmassa joka on täysin mustavalkoinen.
Ja jos sinun kanssasi on jostain eri mieltä, se implikoi natsiliikkeeseen kuulumisen.
Tälläkin palstalla on paljon ihmisiä jotka tekevät natsit; eli projisoivat omat ongelmansa jonkun muun syyksi. Oli se sitten rikas, ulkomaalaistaustainen, juutalainen, valkoinen heteromies tai mikä tahansa muu. Tuo on se reitti natsismiin: etsi syntipukki jonka voit demonisoida ja sen jälkeen kerää riittävä massa jotka ovat myös valmiit syyttämään sitä samaa ryhmää.
Mitä ahkerammin porukka jaksaa nähdä omat ongelmansa pääasiassa omasta itsestään nouseviksi, sitä kauempana me olemme väkivaltaisista poliittisista ideologioista. Omista mokista kun ei tarvitse rangaista muita.
Ilmoita asiaton viesti
Niin, jos tykkää natsilipuista ja natsimarssista, niin mikä siloin on?
Siitähän tässä blogissa puhutaan.
Ei tää oo niin vaikeeta.
Ilmoita asiaton viesti
Olen lukenut kaikki kommentit tässä ketjussa, enkä ole törmännyt yhteenkään, jossa esiteään natsilippu hyvänä asiana. Sen sijaan olen törmännyt useisiin, joissa esitetään, että poisrepiminen ei ollut perusteltua.
Ei tässä blogissa keskustella siitä, onko natsilippu hyvä vaan siitä, oliko poliisin toiminta perusteltua. Etkö näe, mikä ero näillä kysymyksenasetteluilla on? Ajatus, jonka mukaan sananvapaus kuuluu vain sille, kenen toiminnasta satun pitämään, on kerrassaan outo.
Ilmoita asiaton viesti
Hakaristilipun alla sotineita saksalaisia suomalaiset puolestaan tappoivat 1000 ja haavoittivat 2000 tuossa Lapin sodassa 1944-45.
Käytännössä suomalaisten sankarivainajien suuri määrä Lapin sodassa johtui Neuvostoliiton uhkauksesta miehittää Suomi ja aloittaa omilla joukoillaan sota saksalaisia vastaan Lapissa ellei Suomi ala tosissaan taistella Saksaa vastaan.
P.S. Hakaristiliput ( Saksan valtiolippu 1935-1945) kuuluivat oleellisesti Suomen historiaan toisen maailmansodan aikana.
Jatkosodassa Suomi taisteli natsi-Saksan rinnalla kommunistista Neuvostoliittoa vastaan. Kesän 1944 torjuntataisteluista Suomi selvisi ainoastaan natsi-Saksan taloudellisella ja sotilaallisella avulla.
Ei tämän tosiasian muistaminen ole sankarivainajiemme muiston häpäisemistä, mutta natsiliput joutavat museoihin eikä enää missään nimessä julkiseen käyttöön.
Ilmoita asiaton viesti
Tässä natsilippuvihassa on unohtunut, että noin 77 vuotta sitten suomalaiset sotilaat taistelivat tämän lipun alla ja koko nykyinen Mannerheimintie oli reunustettu näillä lipuilla. Lippu siis kuuluu oleellisena osana itsenäisen Suomen historiaan!
Ilmoita asiaton viesti
Suomalaiset eivät ole taistelleet tämän lipun alla milloinkaan. Jos valtiovierailulla liputetaan kyseisen maan lipulla, niin se on ymmärrettävää. Kyllä täällä on sirppiä ja vasaraakin saloissa näkynyt.
Ilmoita asiaton viesti
Suomi-Ruotsi-Saksa yleisurheilumaaottelu Helsingissä syyskuussa 1940 sai hakaristiliput liehumaan koko kaupungissa ja erityisesti Heikinkadun ( nykyisen Mannerheimintien ) varrella.
Ilmoita asiaton viesti
Niin, sanojeni vakuudeksi, silloin kunnioitettiin kyseisen maan arvovieraita. Kyllä silloin Ruotsin liputkin saloissa liehuivat.
Ilmoita asiaton viesti
Kaikkien kolmen maan liput tietysti liehuivat, mutta tuon tapahtuman dokumenttifilmeistä voidaan yllättäen todeta hakaristilippujen enemmistö Heikinkadun varrella.
P.S. Suomen SS-miehet vannoivat uskollisuudenvalan Adolf Hitlerille ja taistelivat hakaristilipun alla vuosina 1941-43.
Ilmoita asiaton viesti
No juu, SS-miehet, heitä oli jopa Ruotsissa, aivan Hitler Jugendin koulimia riikinruotsalaisia.
Ilmoita asiaton viesti
Tuota hakaristilippujen liehuntaa syksyn 1940 maaottelun kunniaksi on käytetty häikäilemättä hyväksi niissä jatkosotaa käsittelevissä TV-ohjelmissa joissa on pyritty todistelemaan Suomen olleen natsivaltio 1941-1944.
Historiaa tuntematon katsoja voi ainoastaan ihmetellä näkemäänsä hakaristilippujen määrää Helsingissä läpi koko jatkosodan.
Ilmoita asiaton viesti
Heikinkatulaiset ilmeisesti aavistivat natsisaksan suuremman merkityksen Suomen kohtaloon sodassa maailman syöpää vastaan. Ase-, miehistö- ja ruoka-apu oleelliset selviytymiseen.
Ilmoita asiaton viesti
Minkä lipun alla suomalaiset SS-miehet taistelivat?
Ilmoita asiaton viesti
Suomalaiset SS-miehet oli palveluksensa ajaksi vapautettu suomalaisesta asevelvollisuudesta ja he vannoivat henkilökohtaisen uskollisuudenvalansa ( sotilasvala) Adolf Hitlerille.
Ilmoita asiaton viesti
Tämän:
http://www.veljesapu.fi/pages/Suomalaiset_SS-vapaa…
Ilmoita asiaton viesti
Ilmasotakoulun tunnus. Väärät värit ehkä? Tunnus ei ole Suomessa lainvastainen. Tunnus löytyy mm. Kauhavan ilmasotakoulusta, joka on nykyään hotelli/vastaanottokeskus.
Ilmoita asiaton viesti
Hakaristi ei ollut pelkästään ilmasotakoulussa, vaan myös panssareissa, mutta se ei ollut vinoasennossa väreistä puhumattakaan. Sillä ei ollut mitään yhteyttä natsisaksan symboliin muutoinkaan.
Ilmoita asiaton viesti
Myös Lotta Svärd -tunnus.
Ilmoita asiaton viesti
Se on jo 1920-luvulta.
Keskusjohtokunnan kokouksessa 30.9.1921 ilmoitettiin Suojeluskunnan Ylipäällikön vahvistaneen Eric Vasströmin suunnitteleman lottamerkin.
http://www.lottasvard.fi/lotta-svard-merkit/
Ilmoita asiaton viesti
Satu Rintalan kannattaisi selvittää itselleen, miten hakarististä tuli mm. Suomen ilmavoimien tunnus ja miten natsit taas olivat ottaneet tunnuksekseen tuon vanhan intialaisen symbolin. Ei hakaristissa sinänsä ole mitään ongelmaa vaan noiden lippujen kontekstissa. Googlaamalla selviää.
Ilmoita asiaton viesti
En ole mitenkään noiden lippujen kantajien puolella, enkä pidä sellaisten lippujen liehuttelusta. En ole tutustunut Suomen ilmavoimien tai muidenkaan hakaristisymboleiden alkuperään. Mietityttää vaan, että miksi se hakaristitunnus ei ole Suomessa kielletty. Uskoisin, että pian kaikki siihen viittaava kielletään, myös perinteinen joulutorttumalli. Tähän perään hymiö.
Ilmoita asiaton viesti
Ihme vetkutusta ja altrighttemppuilua alkaa puhua joulutortuista.
Altright on tosiaan tuonut pohjolaan uusia joulutraditioita. Esim tuulesta temmattut koketeeraavat, läpivalheelliset ja kuitenkin propagandamielessä tehokkaat jokajouluiset falseflagit tyyppiä joulutortut kielletään tai luciaa ei saa viettää tai että joulu on kielletty.
Oikeastaan joulunvietto on vahvistunut. Ennenvanhaan se oli vain perheellisten, ei syrjäytyneiden juhla ja kaupungit ja kylät olivat kylmiä ja kiinniolevia muille pitkät pyhät. Nyt on ziljoonia köyhien jouluja ja avonaisia ravintoloita ja jope jotkut kirjastot pitävät ovia auki. Se on se varsinainen enkelten soitto.
Mutta jos puhuu altrigtiä niin puhuu aina soopaa erittäin saippuaista soopaa, noloa ja falskia.
Ilmoita asiaton viesti
Ihme vetkutusta ja altrighttemppuilua alkaa puhua joulutortuista.
Altright on tosiaan tuonut pohjolaan uusia joulutraditioita. Esim tuulesta temmattut koketeeraavat, läpivalheelliset ja kuitenkin propagandamielessä tehokkaat jokajouluiset falseflagit tyyppiä -joulutortut kielletään tai -luciaa ei saa viettää tai että -joulu on kielletty.
Oikeastaan joulunvietto on vahvistunut. Ennenvanhaan se oli vain perheellisten, ei syrjäytyneiden juhla ja kaupungit ja kylät olivat kylmiä ja kiinniolevia muille pitkät pyhät. Nyt on ziljoonia köyhien jouluja ja avonaisia ravintoloita ja jope jotkut kirjastot pitävät ovia auki. Se on se varsinainen enkelten soitto.
Mutta jos puhuu altrigtiä niin puhuu aina soopaa – erittäin saippuaista soopaa, noloa ja falskia.
Ilmoita asiaton viesti
Toi Suomen armeijan käyttämä tunnus ei liity natseihin mitenkään. Se on globaali tunnus sinänsä, aluperä aasiassa, intiasta kopioitu.
Valitettavasti Hitler omi sen
Ilmoita asiaton viesti
Häpeääkö osa suomalaisista Suomen historiaa? Natseilla oli Suomen historiassa merkittävä rooli.
Ilmoita asiaton viesti
Joo, polttivat lapin.
Toivat metaamfetamiinin Suomeen.
Ilmoita asiaton viesti
Suomi otti apua hätätilanteessa mistä sai. Ei siinä ole erityistä häpeämistä pakkotilanteessa muiden vaihtoehtojen ollessa vielä huonompia.
On toinen asia kuinka kuutamolla pitää olla kantaessaan/sympatessaan natsilippua tänä päivänä. En käsitä oikein miksi Suomen itsenäisyyden lopettamista ajava pvl saa mitään sympatiaa keltään…
Ilmoita asiaton viesti
Kummasti persus heitä symppaa, Halla aho, Laura eivät reagoi millään tavoin persujen natsi kytkoksiin. Ja näköjään kommenteissa monet muutkin heitä puolustelee.
Ilmoita asiaton viesti
No pvl ei taida persuista pitää – ovat heidän makuunsa reilusti liian maltillisia… eivätkä persut kannata edes ihanaa pohjoismaista yhteistä viikinkivaltiota ruotsalaisten komennossa 😉
En ole vaivautunut päivittämään pvl-tietouttani kamalasti pariin vuoteen, mutta ei kai se ole liiemmin muuttunut..
Ilmoita asiaton viesti
Kyse lienee enemmän yleisestä pohdinnassa sen suhteen että voiko ideologian tai sen ympärille kokoontuneen porukan kieltää ja mitä se oikeasti tarkoittaa? Vain uskonnoissa on sellainen käsite kuin ajatusrikos.
Lakiin pitäisi kirjata se peruste jolla järjestöjä kielletään, yksikäsitteisesti ja ennakoitavasti. Laki joka kieltää natsijörjestöt olisi omituinen laki. Ihan jo siksikin että samaa toimintaa voisi jatkaa vaikka Ku Klux Klan-nimellä. Sen sijaan laki joka kieltää sellaiset järjestöt jotka käyttävät väkivaltaa vaikutuskeinona tai ajavat väkivaltaista vallankumousta olisi jo parempi.
Joku kirjoitti, ilmeisesti alunperin Rasmuksessa, aika hyvin: se joka oikeasti pystyy päässään rinnastamaan pari sataa reppanaa hakaristilakanoiden takana yhteen maailmanhistorian tehokkaimmista kansanmurhakoneistoista, on kuutamolla.
Liput olivat dramaattinen muistutus ihmiskunnan pimeimmästä puolesta, mutta siinä se.
Ilmoita asiaton viesti
Makkosella hupaisa kysymys siitä häpeääkö osa suomalaisista Suomen historiaa. Jos ihminen ei häpeä vuoden 1918 tapahtumia, niin on silloin päässä pahasti vikaa.
Ilmoita asiaton viesti
Erityisesti yli 100-vuotiaiden suomalaisten tulisi hävetä, koska he olivat elossa vuonna 1918.
Ilmoita asiaton viesti
Huutonaurua!
Suurin osa 1918 eläneistä oli siviileitä, eikä heitä kiinnostanut koko sekoilu.
Ilmoita asiaton viesti
Mun isoisän isä voisi hävetä, ellei häntä olisi teloitettu vuonna 1918..
Ilmoita asiaton viesti
Vanhako isoisäsi isä olisi tänään, ellei olisi teloitettu ?
P.S. Luulin, että Mikkonen on jo nukkumassa.
Ilmoita asiaton viesti
Sinun hypnoositaidot ei taida saada kuin oman pääsi valveuniin.
Ilmoita asiaton viesti
#116 On tässä lähempääkin hävettävää. Suomettuminen ja Tehtaankadun miehet. Persuista näitäkin löytyy vielä.
Ilmoita asiaton viesti
Ja Vihreistä pilvin pimein entisiä stalinisteja. Eivät ole vieläkään julkisesti katuneet historiaansa.
Ilmoita asiaton viesti
#128 sano joku muu kuin Satu Hassi?
Hän ainakin teki selvän pesäeron jo 80-luvun alussa
https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/604508-satu…
Ilmoita asiaton viesti
Jos nimiä haluat, niin sano sinä ensin ketkä persuista ovat Tehtaankadun miehiä.
Ilmoita asiaton viesti
#132
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005632649.html
Ilmoita asiaton viesti
Tuota taitaa poliisi tutkia törkeänä kunnianloukkauksena. Älä piiloudu linkin taakse, vaan nimeä reilusti itse ketkä persuista ovat Tehtaankadun miehiä.
Ilmoita asiaton viesti
#138 en mä piiloudu minnekään linkin taakse. Tehtaankadun mies on nykypäivänä värikäs ilmaisu (vrt. sun toistelema stasivihreä) Venäjään päin rähmällään olevista tahoista ja tossa on kolme nimeä mainittu. Sikailu Ukrainassa on painettu villaisella jne.
Koko puolueen politiikka on mannaa Venäjälle, joka haluaa Euroopan koostuvan keskenään riitelevistä valtioista. Tossa kun tota maarajaa on, niin en halua Suomesta seuraavaa Ukrainaa.
Nimeä nyt niitä stalinisteja jos osaat.
Ilmoita asiaton viesti
Makkosen alkuperäinen kysäri liittyi Suomen historian häpeäpilkkuihin. Yksittäisten ihmisten teot eivät vedä koko kansakuntaa häpeään. Sisällissota oli seurausta heikosta yleissivistyksestä ja kansakunnan kahtiajakautumista.
Jos miettii mikä tässä päivässä on huonoa, niin rivikansalaisten alati heikkenevä yleissivistys ja populismiin hairahtuminen. Tuskin johtaa meitä uuteen sisällissotaan, mutta viihdekäytön seuraukset ovat hyvin nähtävissä meitä pidemmälle edenneissä yhteiskunnissa kuten vaikka Jenkeissä, Briteissä ja Ruotsissa.
Kansalaiset alkavat vaatia älyvapaita ratkaisuja populististen valheiden perusteella. Yleissivistys on ainoa asia mikä suojaa ihmisten mieltä vaikkapa persujen propagandalta.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä tähän sisällissotaa vedit, natsit taistelivat suomalaisten rinnalla venäläisiä kommunisteja vastaan ja heistä oli korvaamaton apu Suomen itsenäisyyden säilyttämisessä.
Ilmoita asiaton viesti
Ei kannata milloinkaan sotkea ideologioita ja valtapolitiikkaa keskenään. Saksa todellakin auttoi omilla toimillaan myös Suomea ja ennen kaikkea viimeiset suurtaistot kesällä 1944 olivat Suomelle menestyksekkäitä nimenomaan Saksan antaman erikoisavun vuoksi.
Suomi voi näistä olla Saksalle kiitollinen, mutta ei natseille. Suurvaltasaksan reaktiot Stalinin Neuvostoliiton kanssa yhteiselossa olisivat olleet yhtäläiset riippumatta siellä vallalla olleesta ideologiasta. Vähemmän kahjo valtionpäämies olisi saattanut jopa johdattaa Saksan voittoon. Stalingradissa sodanjohto pyysi lupaa hyökätä kaupungista länteen, jotta saarto olisi tuhottu, mutta Hitler piti itsepintaisesti kiinni periaatteesta: ”Saksa hyökkää vain eteenpäin!”
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä, montaakin asiaa. Tähän yhteyteen liittyen erityisesti juutalaisten luovutuksia.
Ilmoita asiaton viesti
Raatikaisen, Eerolan ja Nikon kansanedustajan paikan pitäisi peruuttaa heidän natsiyhteyksien vuoksi.
Oli kaameaa seurata että kaverit kättelivät presidenttiparia ikään kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Mihin Suomi on menossa?
Ilmoita asiaton viesti
No älä nyt. Itsekin hyväksyisin lähes minkä tahansa suljetun naamakirjajäsenyyden… ihan vain tietääkseni/oppiakseni millaisia ihmisiä/ajatusrakenteita sieltä löytyy. Aivan sama onko äärivasuri/oikeisto/fundamentalistista/jne. Hörhöjenkin aivoitusten seuraamisesta voi oppia paljon… ellei valmiiksi tiedä miten rakentavat/ylläpitävät maailmankuvaansa.
Sitten kuulisin jälkikäteen olevani vasurioikeistofundis kamalilla Facebook ”yhteyksillä” 🙂
No myönnettäkööt ettei kukaan tuollainen ole tarjonnut jäsenyyttä moisiin, mutta mikäli tarjoaisi niin hyväksyisin mielenkiinnosta tietenkin. Olisin siis itsekin ”natsi”… vain olemalla jossain suljetussa naamakirjaryhmässä seuraamassa.
No en sano etteikö jollain noista kolmesta olisi kieron paholaismaisia natsipyrkimyksiä, mutta Facebook ryhmään kuuluminen ei sitä kyllä erityisen aukottomasti todista.
Ilmoita asiaton viesti
Sinä et ole kansanedustaja. Puolustat kansanedustajan hasardia ääriliikkeiden kanssa sillä että itsekin voisit mennä ryhmään. Tyypillistä äärioikeistolaista tietoisesti kehnoa argumentointia. Äärioikeisto uhraa keskustelujen ajattelua ylläpitävän funktion sille että tekee niistä kehnoja tietoisesti. Ajattelu on ärioikeiston vihollinen an sich
Ilmoita asiaton viesti
Näköjään täällä on paljon natsimyöteisiä epäisänmaallisia, kommenteita sen hyvin huomaa.
Minusta natsimyöteisyys on kuvottavaa. no enpä heidän puheita tästä lähtien kommentoi mitenkään.
Ilmoita asiaton viesti
Jos kommenttini on tulkittu siten että olen natsimyönteinen, pahoittelen epäselvää ulosantia.
Vastustan kaikkea väkivaltaa jota ei suorita viranomainen yhteisesti päätettyjen lakien mukaisesti. Ja sielläkin tulee raja vastaan siltä osin kun lait mahdollistavat mielivaltaisen väkivallan. Vastustan myös kaikkia tapoja, poislukien vaalit, joilla valtaapitävät yritetään vaihtaa tai hävittää.
Näin ollen julistaudun siis myös ei-natsimyönteiseksi henkilöksi jonka pohdinta kumpuaa sataprosenttisen varmasti jostakin muusta motiivista kuin halusta kuulua natsijärjestöön tai sympatiseerata natsi-ideologiaa.
Ilmoita asiaton viesti
Pylkkösen kanssa aina joistakin asioista voi olla pitkälti samaa mieltä… ei ollut edes ihan ensimmäinen kerta.
Emme siis kummatkaan kannata natseja … :). Onhan sekin jo edes jotain. Näin se Puheenvuoro luo yhtenäisyyttä tai .. mitä nyt onkaan.
Ilmoita asiaton viesti
Rami Ovaskainen, samaa mieltä. Vaikka kaimani Pylkkösen kanssa en taida samaa mieltä usein olla, niin mikään natsi hän ei kyllä ole. Eikä PVL toki mikään vakavasti otettava uhka tietenkään ole, mutta mielestäni nuoremmankin, vaikutteille alttiin ja usein historiaa huonosti tuntevan sukupolven on hyvä tietää, etteivät nuo ole mitään sananvapauden sankareita.
Ilmoita asiaton viesti
Joo, se oli sellainen itsenäisyyspäivä. Kornia sinänsä kun globalistit kyynelehtii aina 06.12.
Mitä jäi käteen?. Presidentti vaimonsa kanssa seisoskeli parituntia ja sanoi vierailleen moi, moi, moi, moi…..jne.
Ulkona apinalauma itkee ja liput viedään.
Täällä saa aina ne parhaimmat naurut, kun seuraa toista itkiälaumaa(vassariviherlib) kahuistelua, ”mutku mä en tiedä oliko Stalin hyvis vai pahis, mut Hileri oli”.
Huomenna käydään vielä pukuloisto läpi, topit ja flopit. Jotkut jounikyllikit arvostelemassa.
On maailma mallillaan 😉
Ilmoita asiaton viesti
#98 ”mutku mä en tiedä oliko Stalin hyvis vai pahis, mut Hileri oli”.
Olkiukkojen aatelia tämäkin.
Ilmoita asiaton viesti
Pissis!.
Ilmoita asiaton viesti
#104 niin on tainnut herralle siideri maistua, mutta ei sun nyt tartte itseäsi pissaliisaksi kutsua. Toki saat jos haluat.
Ilmoita asiaton viesti
Olen ehkä ollut sokea, mutta onko Puheenvuorossa joku, joka ei tiedä oliko Stalin hyvis vai pahis?
Ilmoita asiaton viesti
#136 ehkä Janne Kejo, mutta edustaa sitä kommunismin sakeinta laitaa kaukana meistä suvakkiglobalisteista.
Ilmoita asiaton viesti
2018 kun natsit tuli kaapista ulos ja heidän tukijoukot sitä puolustelee.
Ilmoita asiaton viesti
Kahjoa touhua, tullaan Ruotsista saakka marssimaan vähäksi aikaa pitkin katuja, välillä tyhjiäkin kun ainakaan Lintsin paikkeilla ei ollut pitkään matkaan ketään, ja huudellaan kansanpettureita.
Ilmoita asiaton viesti
Natsit eivät edusta sananvapautta, demokratiaa tai itsenäistä Suomea.
Ilmoita asiaton viesti
Niin? Ajattelit keskittyä itsestäänselvyyksiin…
Onko joku eri mieltä (aina joku on.. ihmisiä on paljon)? En ole varma olisiko edes pvl – jäsen eri mieltä kanssasi…. kai useimmat heistä edes osin tietävät mitä tavoittelevat.
Itsenäinen Suomi? Nope, ”valkoinen yhdistynyt viikinkivaltio”. Sananvapaus? Noh, kunhan sanotaan mitä pitää. Demokratia? Kunhan äänestetään miten pitää tai vallankumous.
****
Sen verran absurdeja keskusteluita taas Puheenvuorossa että pitää harkita esim. NHL:n katsontaa parempana vaihtoehtona (Florida-Colorado). Tosin pitäisi kai nukkuakin tai ei hyvä odota – suosittelen nukkumista monelle muullekin.
Ilmoita asiaton viesti
Natsit ovat kuitenkin sananvapauden kohtuullisen äärimmäinen testi joka pakottaa funtsimaan perusteellisesti koko konseptia.
Hollannissa oli viime vuosikymmenellä puolue (PNVD) joka tavoitteli muunmuassa
– seksin suojaikärajan poistoa
– lapsipornon sallimista
– huumeiden sallimista 12-vuotiaille
– kovien huumeiden 16-vuotiaille
– oikeutta olla alasti kaikkialla
– ilmaisia junamatkoja sekä eläinten oikeuksien parantamista
Pedofiilipuolue tietysti sai hollantilaiset oksentamaan mutta oikeus päätti että puolue on laillinen. Ei se tietenkään yhtään poliitikkoa minnekään saanut.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä tulee suomalaiseen sananvapauteen niin ei tuossa natseilussa nyt muuta ollut pielessä kuin ajankohta.
Reminder: https://www.youtube.com/watch?v=0xYrHX84XZo
Onko tässä nyt mikään muu muuttunut kuin se että ne mitkä on eduskunnassa osaa syödä haarukalla ja veitsellä?
Ilmoita asiaton viesti
Toivottavasti historia vain toistaa itseään. Siitoin ei onneksi saanut minkään puolueen piiristä sympatiaa.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä muuten nää äärivasurianarkot edustavat?
Tunnettu äärivasemmistolainen anarkisti Suvi Auvinenhan on sitä mieltä, että vallankumoukseen pyritään ja poliisi on vihollinen.
Vasemmistovihreät jaksavat kyllä höpöttää näistä hihhuli natseista, mutta eivät sano sanaakaan vasurianarkisteista.
Itse olen kyllä eniten huolissani Suomessa olevista äärimuslimeista, joita varmasti on enemmän kuin natseja ja anarkoja yhteensä.
Ilmoita asiaton viesti
Empä usko. Jos olisit huolestunut ääri-islamisteista et kuluttaisi aikaasi hyökkäilemällä vasureita tai anarkisteja vastaan. Niissä piireissä ( vasurit ja anarkistit) ei todellakaan harrasteta homovihaa tai konservatiivisia perhearvoja tai muuta sukupuoliessentialismia.
Pistitkö muuten merkille että antifasistisessa miekkarissa oli paljon naisia. Jostain syystä äärioikeisto ei ole kiinnostunut naisista ysteiskunnallisina toimijoina kuten eivät ääri-islsmistitkasn.
Ilmoita asiaton viesti
Vasemmistovihreät feministit eivät ainakaan näytä olevan lainkaan huolissaan äärimuslimeista, tai lapsia/naisia raiskailevista mamuista joita tuntuu riittävän. Silloin kyllä nostavat mekkalan kun jotain Ahmedia ollaan karkoittamassa.
En seurannut minkäänlaista miekkaria, enkä edes Linnan juhlia, ei kiinnosta.
Ilmoita asiaton viesti
Mihin ihmeen kontekstiin tämä kommentti liittyy? Mitä haluat sanoa? Sananvapauden kunnioituksen tulee liittyä siihen, toimitaanko laillisesti, ei siihen, kunnioittaako joku sananvapautta. Millä tavalla tämä on oleellista?
Ilmoita asiaton viesti
Tämä aika jännä tapaus… Suomessahan ei ole natsilippua kriminalisoitu mitenkään, että kyllähän tämä nyt oli laillista ja sananvapauden mukaista marssia hakaristilipun kanssa.
Nyt sitten odotellaan että josko joku Perussuomalainen alkaisi kirjoittaa blogia ja itkemään sananvapaudesta, olisi taas hyvä tilaisuus mehustella.
Mutta, poliisi teki aivan oikein. Itsenäisyyspäivänä jos heiluu lapin polttajien lippua heiluttaen, siinä on aika äkkiä mellakka päällä.
Ilmoita asiaton viesti
Ketkä noita natsilippuja kantoivat? Natsitko? Jeesus sentään, eikö kenelläkään tule mieleen että KUKA TAHANSA voi kantaa natsilippua, esim. kulkuetta vahingoittamaan pyrkivät ”natsinvastustajat”?
Ja muistakaahan aamulla varmistaa, ettei natsi ole piilossa puurolautasenne alla!
Ilmoita asiaton viesti
#129 ai hemmetti kun sä vedät hyvin.
PVL:n natsimarssin kärjessä kolme hakaristilippua, neljä natsia pidätetään. Henteri kirkuu false flag!
Ilmoita asiaton viesti
Natsit ovat saaneet hyvän kotikasvatuksen, niin päästivät nuo ”vastustajansa” kunniapaikalle kulkueessaan.
Ilmoita asiaton viesti
Osasto Kuehlmay menetti 56 sotilasta torjuntataistelun alkumetreillä. Miehistö ja panssarikeskitysten pommitus heikensi oleellisesti vihollista ja saattoi jopa aiheuttaa suurelta osin ns Tali-Ihantala-episodin Suomen historiassa.
Ilmoita asiaton viesti
Uusimmassa kannatusmittauksessa näkyy hyvin persujen suunta.
https://yle.fi/uutiset/3-10540626
Suunta on oikea.
Ilmoita asiaton viesti
Vihreiden kannatus lähti nousuun – SDP, kokoomus ja perussuomalaiset menettivät kannattajia. Neljä hyvää uutista yhdessä otsikossa, ei hassumpaa.
Ilmoita asiaton viesti
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005924401.html
Vähän lisää haittaisänmaallista ainesta pääsi koppiin.
Ilmoita asiaton viesti
Poliisin olisi ollut syytä ottaa pois myös Suomen liput natsikulkueesta. On hyvän tavan vastaista käyttää Suomen lippuja epäisänmaallisen järjestön mielenosoituksessa. Semminkin kun PVL tähtää Suomen itsenäisyyden lopettamiseen.
Ilmoita asiaton viesti
Natsit pilasivat lippunsa, mutta PVL:n jäsenillä on sanavapaus siinä missä muillakin. Ovat ainakin rehellisiä kertoessaan tavoitteekseen Pohjoismaiden valtion eikä ketkuja kuten omat poliitikkomme jotka ovat 30 vuotta valehdelleet suomalaisille ettei tässä mihinkään Euroopan liittovaltioon olla pyrkimässä vaikka todellisuudessa ovat tehneet kaikkensa hävittääkseen Suomen itsenäisyyden rippeetkin. Jollakin PVL:llä ei ole minkäänlaista kykyä muuttaa Suomen valtiojärjetystä mutta Suomen halllituksen kätyreillä tätä valtaa on. Alkaen sdp:n Koivistosta Suomea ovat pettäneet Lipponen ja kokoomuksen Niinistö poistaessaan itsenäisyyttämme salaa ja valehtelemalla.
Ilmoita asiaton viesti
Se on taas Makkonen sellainen yksinkertainen asia, kuin vaalit, oletko kuullut sellaisesta demokraattisesta tapahumasta.
Kansa vaaleissa antaa äänensä, ja niillä mennään.
Natsiliput eivät kuulu Suomen kaduille
Ilmoita asiaton viesti
Vaaleissa ei voi äänestää sellaisista asioista joista poliitikot ja media eivät kerro mitään. Liittovaltiokehitys on tapahtunut pienin askelin 25 vuoden aikana eikä se mihinkään ole pysähtynyt, nyt Merkel vaatii Suomea luopumasta itsenäisyydestään.
Ilmoita asiaton viesti
Höpöhöpö Makkonen. Kyllä joka vaaleissa on ollut hörhöillekin hörhöehdokkaita salaliittoteorioineen.
Ilmoita asiaton viesti
Onneksi hörhöjen aika on ohi. Vihreiden kannatus lähti nousuun – SDP, kokoomus ja perussuomalaiset menettivät kannattajia. Neljä hyvää uutista samassa otsikossa!
Ilmoita asiaton viesti
Eihän meillä asioista äänestetäkään, vaan päättäjistä jotka saavat valtakirjan päättää äänestäjien puolesta.
Ilmoita asiaton viesti
”Liittovaltiokehitys on tapahtunut pienin askelin 25 vuoden aikana eikä se mihinkään ole pysähtynyt”
Niin, mitä sitten?
Ilmoita asiaton viesti
Blogistin otsikko on yksiselitteisesti valheellinen, mikä ei sinänsä ole mikään uutinen.
Poliisit tekivät työnsä, hyvä niin.
En tosin ole ihan vakuuttunut perusteista. Jos kiihottaminen kansanryhmää kohtaan toteutuu jo pelkällä lipun kantamisella, niin olisiko sitten syytä vaikkapa lainsäädännön kautta kieltää tällaisten lippujen julkinen hallussapito?
Muutoinhan tuo natsimarssi oli säälittävän naurettava.
Ilmoita asiaton viesti
Somessa on kyllä ollut hieno seurata miten denialismi ja whataboutismi kehittyy tästä asiasta.
”Mutta kun anarkistit”
”Natsit tukivat Suomea jatkosodassa”
”Hakaristi on vanha symboli”
”Hakaristilippua ei ole kielletty”
”Ihan tavallisia ihmisiä siellä marssi”
”Ei natsien osallistumista marssiin voi kieltää (612)”
”Natsit olivat sosialisteja”
”PVL:n kieltäminen oli oikeusmurha”
”Natseja ei ole ollut 40-luvun jälkeen”
”Arhinmäki oli Smash Asemissa”
”Mitään ei saa sanoa”
”Li Anderson”
Jne, jne.
Ilmoita asiaton viesti
Hörhöt heiluttelee natsi- tai antifan lippuja. Mutta eikös se ollut viime vuonna kun anarkistit ”takkulaiset” varastivat tangoista monia Suomen lippuja (missä päin se nyt olikaan), ja sitten heittivät ne kasaan maahan ja polttivat. Tämä ei tuntunut aiheuttavan minkäänlaista pahennusta vasemmistolaisissa, vaikka temppu oli sentään melko törkeä. Sen sijaan nyt riehaannuttiin muutamasta natsilipusta, jotka poliisi hyvin otti talteen.
Ilmoita asiaton viesti
Otetaanko taas esille se mitä kaikkea vuosien varrella PVL:n (entinen SVL) on saanut aikaiseksi? Onko tarpeen? Kysymys ei ole vain lipuista. Nämä jannut ovat yksiselitteisesti vaarallisia.
Ilmoita asiaton viesti
Ja kun katsot kuinka paljon äärivasurit eli ”antifasistit” ovat tehneet tuhojaan tai iskujaan Ruotsissa, niin siinä jää natsien teot siellä toiseksi.Eli kyllä äärivasurit ovat tosiaan vaarallisia.
Mutta sehän ei taas kiinnosta sinua.
Ilmoita asiaton viesti
Lähdettä moisille väitteille.
Ilmoita asiaton viesti
Ruotsin Afa eli Antifascistisk aktionilla on kaikenalaista kontollaan. Tässä niitä vähän ruotsiksi.
Under demonstrationerna under EU-toppmötet i Göteborg 2001 deltog AFA som en av organisatörerna i egenskap av att vara med i Göteborgsaktionen.[22]
2005 genomförde AFA en affischkampanj mot tunnelbaneoperatören i Stockholm eftersom operatören kontaktar polisen när personer som vistas illegalt i landet åker fast för att ha tjuvåkt, vilket kan leda till att de utvisas.[23]
AFA har officiellt tagit på sig branden i Tråvads spinneri i Vara kommun, ett välkänt tillhåll för nazister, i december 2005. Händelsen betraktades som mordbrand av polisen.[24]
Julen 2005 kastades målarfärg mot migrationsverket i Solna, och AFA tog på sig ansvaret för händelsen på sin hemsida.[25]
AFA har tagit på sig ansvaret för den attacken på Migrationsverket i Norrköping januari 2006. Händelsen omfattar skadegörelse och hot mot enskilda handläggare.[25]
Sverigedemokrater som firade nationaldagen i Rottne 2006 attackerades med ”basebollträ el liknande”, enligt polisen. AFA Jönköping tog i ett pressmeddelande på sig attacken.[26]
En lokal tillhörande Kristdemokraterna i Kalmar blev nedsprejad med slagord och fick fönsterrutor sönderslagna i juni 2006. AFA Dackebygd tog på sin hemsida på sig dådet och menade att den berodde på att de ville uppmärksamma Kristdemokraternas Ungdomsförbund på Kds ”arbetarfientliga attacker”.[27]
I oktober 2006 hotade AFA att blockera det första kommunfullmäktigesammanträdet i Göteborg efter valet, eftersom Sverigedemokraterna blivit invalda.[28][29]
I januari 2007 slogs fönsterrutorna sönder hos en Sverigedemokratisk lokalpolitiker i Kalmar. På sin hemsida tog AFA Dackebygd på sig dådet.[30]
I juli 2007 attackerade och hotades en domare vid Migrationsdomstolen i Göteborg. Gärningsmännen slog in en yxa i domarens ytterdörr, sprejmålade på huset och hällde ut rödfärg. Man lade också ut domarens och flera av hans kollegors personuppgifter på internet. På sin hemsida tog AFA på sig dådet.[31]
I augusti 2008 sattes i Uppsala upp affischer med namn och bild på en person som uppgavs vara nazist. Mot en ersättning om 500 kronor och ett gratis knogjärn uppmanades folk misshandla mannen. På AFA:s hemsida tag gruppen på sig ansvaret för affischerna och misshandeln lanserades som ett sätt att skapa arbetstillfällen.[32]
I februari 2009 misshandlades den nationaldemokratiska politikern Vávra Suk. Dådet har av Polisen rubricerats som mordförsök. AFA tog på sin hemsida på sig ansvaret för dådet.[33]
8 mars 2009, på internationella kvinnodagen, kastade personer från AFA-Stockholm och Revolutionära Fronten färgbomber på Kristdemokraternas Rikskansli i Stockholm.[15]
22 augusti 2009 anordnas Reclaim Rosengård, med AFA som medarrangör.[34][35]
Ilmoita asiaton viesti
Pääasiassa jotain ikkunoiden rikkomisia ja spreijauksia. Ihmishengillä ei niin väliä, mutta ikkuna, sen särkyminen käy natsipuolustelijoisen sieluun.
Ilmoita asiaton viesti
Minua ei kiinnosta kummatkaan porukat, ei natsit eikä äärivassarit. Mutta tasapuolisuuden nimissä piti vähän laittaa esimerkkiä teille vasureille, että kyllä ”Antifasistitkin” osaa. Ja tuossahan oli vaan sitä vanhempaa saldoa. Tykkäätkö muuten puolustaa äärivasureita?
Ruotsin Säpon mielestä suurin uhka on kuitenkin äärimuslimit, mielestäni he ovat myös suurin uhka Suomessa. Mutta jotkut jaksaa höpöttää muutamasta kymmenestä uusnatsista, jotka ovat yhtä kelkasta pudonneita kuin vasurianarkotkin.
Ilmoita asiaton viesti
Itsepähän aloitit väittämällä Antifan olleen vaarallisempi kuin natsit. Tuo lista lähinnä todisti väitteesi olleen höpöä.
Turha sinun on olkiukkoja rakennella, että fanittaisin jotain väkivaltapoppoita.
Ilmoita asiaton viesti
Minä pitäisin antifaa huomattavasti vaarallisempana ja taisi suurin osa eilen pidätetyistä olla vasemmistolaisia riehujia vaikka puoluetaustaa heidän kohdallaan ei hienotunteisuussyistä uutisissa mainittukaan.
Ilmoita asiaton viesti
Eilen otettiin haltuun neljä natsia ja 12 muuta ”isänmaallista”. Ja saahan sitä pitää vaarallisempana, mutta väärässä olet. Kun kerran noin kauniisti pyydät laitanpa taas esille Panu Raatikaisen kokoaman listan.
”Panu Raatikainen oli koonnut yhteen PVL:n rikoksia. Kannattaa muistaa että Suomen ja Ruotsin organisaatiot kuuluvat yhteen, koko järjestöä johdetaan Ruotsista ja ruotsalaiset natsit osallistuvat säännöllisesti Suomessa tapahtuviin mielenosoituksiin.
”Ruotsissa:
– 1999 nk. Malexander-murhat: uusnatsit murhasivat kaksi poliiisia teloitustyyliin pankkiryöstön yhteydessä.
– 1999 uusnatsit murhasivat ammattiyhdistysaktiivi Björn Söderbergin kotiovelleen Tukholmassa.
– 1999 uusnatsit vammauttivat vakavasti pommi-iskulla uusnatseja tutkineen toimittajan Tukholmassa.
– 2007 kaksi nuorta uusnatsia (toinen suomalainen) kidutti liikuntavammaisen miehen kuoliaaksi Väsbyssä; he videoivat tapahtuman. PVL:n suomalaisjaos nimitti tämän suomalaisen natsin 2017 ”vuoden aktivistiksi”.
– 2009 kaksi uusnatsia puukotti ja pahoinpiteli 22-vuotiaan Joakim Karlssonin kuoliaaksi Vallentunassa
– 2013 uusnatsit hyökkäsivät rasisminvastaiseen mielenosoitukseen Tukholmassa; 23 uusnatsia tuomittiin väkivaltaisesta mellakasta.
– 2016 uusnatsit tekivät Göteborgissa pommi-iskun vasemmiston suosimaan kahvilaan ja 2017 alussa turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskukseen (kolmas pommi ei räjähtänyt)
– 2018 Ruotsin poliisi pidätti uusnatsin epäiltynä kahden toimittajan salamurhan valmistelusta.
Suomessa:
– uusnatsi puukotti ulkomaalaista miestä selkään
– Jyväskylän kirjastopuukotus
– vasemmistopoliitikon kaasuttaminen Oulussa
– Helsingin Pride-kaasuisku (syyttäjä esitti iskun vahingoittaneen 88 ihmisen terveyttä)
– Oulun ylioppilaskunnan toimiston polttopulloisku
– taidekeskus Hirvitalon pippurisumutehyökkäys
– keskustorin vaalitorin mellakka Tampereella
– väkivalta Kokoomuksen vaaliteltalla Oulussa
– pahoinpitely Hartolan markkinoilla
– hyökkäys Kirkkopäiville
– kaksi ihmistä loukkaantui uusnatsien kerhotilassa Helsingissä tapahtuneessa ammuskelussa
– väkivaltainen mellakka Jyvskylässä (21 rikossyytettä)
– kuolemaan johtanut pahoinpitely Helsingissä”
Näiden lisäksi tiedän pari tapausta, joissa natsit olivat hyökänneet uhrin kotiovella heidän vastustajakseen mieltämänsä ihmisen kimppuun. Toisin sanoen väijyttäneet uhrin ja pahoinpidelleet.
Tuo kidutusmurhaaja ja ”vuoden aktivisti” marssi Turussa mielenosoituksen kärkijoukossa.”
Sitten voitkin laittaa esille mitä ovat tiedossa olevia antifasistien tekemiä pahoinpitelyjä/muita rikoksia?
Ilmoita asiaton viesti
Oulussa kärähti useampia joukkoraiskaajia pienten lasten vahingoittamisesta ja kaksi terrroristinalkua yritti tappaa suomalaisia busseilla. Revi siitä kuka syyllistyy mihinkin järjettömään ja ketkä puolustavat suomalaisia. Media ei kerro antifasistien tekoja koska he kannattavat haittamaahanmuuttoa ja suomalaisten väkivaltaista vahingoittamista.
Ilmoita asiaton viesti
Onko tuo sun puolustuspuheesi, olet natsimyöteinen ja kannatat natsilippujen heiluttamista itsenäisyyspäivänä. Se on mielestä isänmaallinen teko?
Ilmoita asiaton viesti
Kuka kannattaa natsilippujen heiluttamista itsenäisyyspäivänä ja millä perusteella? En löydä sellaista kommenttia täältä.
Ilmoita asiaton viesti